Skip to content
Kezdőlap » Blog » Esküvő otthon

Esküvő otthon

Itt elsőkörben arra gondolok, mikor az ifjú pár családjának vagy baráti körének van egy nagyobb méretű telke, területe, ahová esetleg sátrat lehet állítani az esküvőhöz Ebben az esetben gyakran azt gondolják a párok, hogy sokat tudnak spórolni az esküvői költségeken. Ez valamilyen szinten igaz is, de sok olyan költség merül fel, amire nem gondolnak.

Sok előnye lehet egy ilyen esküvőnek, de fontos néhány szempontot figyelembe venni a végleges döntés előtt.

Előnyök

Biztosan eljöhetnek a háziállatok is

Sok helyszín nem engedi be a háziállatok az esküvőhelyszínre, vagy csak a szertartás alatti időre, de ebben az esetben még külön szervezést igényel a hazaszállításuk. Egy olyan esküvőn, ahol ismerősötök a tulajdonos nagyobb eséllyel engedi meg, hogy állatok is ész vegyenek az esküvőn. Természetesen a hangzavar nem annyira jó nekik, így célszerű egy csendesebb helyet találni nekik.

Spórolás

Valóban lehetőségetek van spórolni az ilyen típusú esküvővel, hiszen nincsen kötelező helyszínbérleti díj, illetve olyan kötelező elemekért sem kell fizetnetek, amiért esetlegesen egy helyszínen kellene, de igazán nincs is rá szükségetek. Ilyen esetben biztosan nem fog a kizárólagosság és lelépési költség miatt fájni a fejeteknek, bármilyen dekorációval készülhettek, bármit odavihettek és bármilyen szolgáltatót választhattok.

 

Rugalmas időpont

A legtöbb esetben a népszerű helyszínek már évekkel előre le vannak foglalva. Ha otthon vagy egy barátnál tartjátok az esküvőtöket biztosan nem foglalja be előttetek más a helyszínt és a napirendet is Ti határozhatjátok meg, nincs megszabott érkezési idő, és ha a szomszédok miatti hangkorlátozás engedi, akkor nincs egy fix időpont, ameddig maradhattok a helyszínen.

Szűk vendéglista

Hacsak nem egy hatalmas kertben tartjátok az esküvőt, a szűkös hely miatt valóban csak olyan vendégeket fogtok meghívni, akit valóban szeretnétek. Ez lehet elsőre nem feltétlenül pozitívnak hangzik, de higgyétek el, a szűkebb körű esküvőnél jobban tud azokra a vendégekre helyeződni a hangsúly, akikkel valóban a legszíveseben töltitek az időtöket.

Érzelmek

Amennyiben megadatik az, hogy egy családtagnál vagy egy gyerekkori barátnál tartjátok az esküvőt, akkor gondoljatok bele milyen kedves gondolat ott összeházasodni, ahol gyerekkorodban játszottál a kertben vagy abban a szobában készülődni, amiben felnőttél. Emellett a vendégek is maradéktalanul otthonosan tudják magukat érezni.

Dolgok, amikre mindenképp gondolnotok kell

Elektromosság

Otthonotokban nem olyan az áramellátás, ami egy nagyobb rendezvényre alkalmas és a fények mennyisége sem feltétlenül megfelelő egy esküvőhöz. Így ezeket pontosan le kell ellenőrizni, illetve a hiányokat pótolni kell, pluszban kell eszközöket bérelni. Fontos, hogy beszéljetek a szolgáltatókkal, dj-vel, cateringgel, hogy nekik mekkora áramszükségletük lesz majd a nagy napon. Ehhez mérten válasszatok aggregátort, hogy biztosan ne csapja le a biztosítékot semmi az esküvő alatt.

Mellékhelyiségek

20 főnként legalább 1 mosdót kell biztosítani, így hacsak nem ennyire szűk az esküvői létszám, akkor biztosítanotok kell további wc-ket. Erre vannak lehetőségek, ne ijedjetek meg, nem csak a toi toi wc opció létezik! Ezekben a wc konténerekben tükör, csap és normális angol wc is található. Ezeket a plusz mellékhelyiségeket felturbózhatjátok pipereeszközökkel is, de ne feledjétek, ebben az esetben a wc papírról is nektek kell majd gondoskodnotok.

Az udvar rendben tartása

Ha tudjátok, hogy hol szeretnétek tartani az esküvőt, gondoskodjatok időben a karbantartásáról! Ültessetek plusz növényeket, ne az utolsó pillanatban kelljen átrendezni a területet. Ne felejtsétek az esküvő előtt pár nappal lenyírni a füvet. Fontos leellenőrizni, hogy a terület kellően vízszintes a táncoláshoz és a székek, valamint a vacsora elhelyezéséhez. Ezt a sátras szakember vagy a berendezésekkel foglalkozó szakember könnyen el tudja nektek mondani.

Biztosítás

Bármennyire is nem akartok arra gondolni, hogy bármi baj történhet az esküvőn, azért jobb felkészülni, minthogy váratlanul érjen valami. Derítsétek ki, hogy a lakásbiztosítás kiterjedhet-e egy ilyen eseményre, vagy kössetek rendezvénybiztosítást.

Engedélyek

Derítsétek ki, hogy kell-e külön engedélyt kérni az ilyen típusú rendezvényhez, illetve nézzetek utána a zajkorlátozásoknak. Mindenképp szóljatok a szomszédoknak, hogy számítsanak arra, hogy a megszokottnál hangosabb lesz azon az estén. Esetleg készüljetek apró ajándékkal a szomszédoknak a kellemetlenségért. A parkolással kapcsolatban kérdezzétek meg őket, hogy nem okoz-e nekik gondot, ha a házuk előtt parkolnak a vendégek, illetve nézzetek utána a szabályozásoknak, hogy az utca, ahol parkolnak ingyenes övezet-e. Ha jó a kapcsolatotok a szomszédokkal, akkor akár át is hívhatjátok őket!

Takarítás

Készüljetek arra, hogy ha egy egész napos rendezvényt tartotok, az rengeteg szeméttel jár. Ha nem akarjátok, hogy mindenhol szemétkupacok legyenek, készüljetek megfelelő mennyiségű és méretű szemetesekkel, esetleg legyen egy felelős, aki ezeket bizonyos időközönként cseréli.

B terv - időjárás

Mivel ezek az otthoni esküvők legtöbb esetben szabadtériek, így számolnotok kell B tervvel is. Célszerű minden esetben egy rendezvénysátrat bérelnetek, ami sok kellemetlenségtől meg tud óvni benneteket. Ha a hideg időtől tartotok, akkor készüljetek fűtő berendezéssel, ha pedig túl meleg idővel számoltok, akkor gondoljatok a helyszín hűtésére.

Egyéb tippek

Tervezzétek meg, hogy mit hová szeretnétek elhelyezni. Már csak a Ti kreativitásotokon múlik, hogy mi van a háttérben a szertartás közben, merrefelé néznek a vendégek, hová helyezitek a rendezvénysátrat és hol van a tánctér. Ha van egy nagy fa a kertben, akkor célszerű a környékén tartani a szertartást, hogy a vendégek árnyékban lehessenek.

A vacsora résznél nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiségű asztal és szék legyen, illetve hagyjatok megfelelő helyet a tánctérnek is. Fontos információ továbbá a cateringes cégnek, hogy helyben milyen lehetőségei vannak előkészíteni az ételt.

Mindenképp gondoljatok berendezésekre, székekre, asztalokra. Egyértelműnek tűnik, de el ne felejtődjön! Míg egy esküvőhelyszínen vannak bútorok, evőeszközök, esetleg dekoráció, ebben az esetben szinte nulláról kell felépítenetek a helyszínt.

Ellenőrzőlista, azokról a dolgokról, amiketű valószínűleg be kell szereznetek:

  • rendezvénysátor
  • székek a szertartáshoz
  • székek a vacsorához
  • táblaasztalok a főasztalnak
  • vacsoraasztalok
  • könyöklőasztalok
  • tálaló asztalok
  • szertartás asztal
  • vendégkönyv asztal
  • desszert asztal
  • terítő
  • dekoráció
  • megfelelő világítás
  • hűtés/fűtés
  • aggregátor
  • mellékhelyiség
  • hinterland a cateringnek
  • szemetesek

Ez a blogbejegyzés most főkét a sátras otthon tartott esküvőkre vonatkozik, amennyiben valaki megengedi hogy a saját lakásában/nyaralójában tarthatjátok az esküvőt, akkor is érdemes ezeket a tételek átgondolnotok. Az áramkérdés, mellékhelyiségek, szemétkezelés például mindenképp ebben az esetben is fontos, de ha nagyobb létszámú az esküvő, akkor az evőeszközök és a bútorzat is kérdés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük